MAXUS EVO 24

maxus_24evo_9Píše Pavel Rauner.

Na letošním veletrhu BOATSHOW Lodž, konaného 20. – 22. listopadu představila firma Northman svůj nový model Maxus EVO 24.

Že je to skutečně žhavá novinka svědčí to, že první kus této lodi byl testován na jezeře Mamry teprve tři dny před zahájením veletrhu.

Řadu EVO započal v loňském roce model MAXUS 26, jehož účelem bylo zavedení originálního moderního tvaru odpovídajícímu současným světovým trendům v lodním designu.

Maxus EVO 24 je nástupcem velice oblíbeného a nejprodávanějšího modelu Maxus 24. Maxus EVO 24 je kombinací velmi dobrých nautických vlastností, komfortního interieru, bezpečné plavby a snadného transportu. Osvědčená linie trupu poskytuje vysokou stabilitu, stejně jako mimořádně funkční a prostorný interier.

Autorem projektu lodi je renomovaný konstruktér Jacek Daszkiewicz, který zkonstruoval celý projekt technologií 3D a která mu umožnila kontrolovat každý krok realizace s přesností na zlomky milimetru.

Maxus EVO 24

Maxus EVO 24

Oproti „24“ první generace má Maxus EVO 24 ostřejší a dynamičtější rysy, ale zachovávající design a styl loděnice Northman. Délka trupu (a tím i vodorysky) vzrostla díky novému tvaru při prakticky stejné váze. Jak ukázaly první testy, stabilita lodi se dle předpokladu konstruktéra zvýšila, takže mohl narůst o 0,5 metru stěžeň a plachty se zvětšily o 2 m² na celkových 29 m² a tím se zvýšil i výkon lodě. Stojná výška v kajutě se zvýšila z 1,85/1,73 na 1,88/1,76 což už je hodně znát.

Rozložení interieru je klasické pro tuto velikost lodě. Vpředu dvoulůžko ve tvaru „V“, uprostřed rozkládací stůl s širokými lavicemi, na pravoboku prostorná kabina WC a naproti kuchyňka s vařičem a dřezem. Pod kokpitem je široké dvoulůžko napříč. I linie interieru jsou oproti první generaci přímější, modernější, zákazník si může zvolit jak barvu dřeva a čalounění, otevřené police nebo uzavřené skříňky, doobjednat ledničku nebo topení a mnoho dalšího vybavení a přístrojů.
Veškeré osvětlení je provedeno v LED diodách, pojistkový panel s vypínači, voltmetrem a testem baterií, k dispozici může být i rozvod 230 V.

Čelen a kormidelní pina může být buď z nerezu, nebo moderní tvary z laminátu. Plachty lze objednat turistické, nebo regatové, s kosatkou nebo genuou, spinakrem nebo genakrem. Loď může být jako ploutvová, kýlová, nebo jako twin keel. Výkon přívěsného motoru je doporučený 4-6 koní.

První testy na jezeře Mamry ukázaly, že je Maxus EVO 24 mnohem rychlejší a stabilnější než jeho předchůdce. Ovládání lodi je snadné a jednoduché i pro malou posádku.

Na konci výstavy vyhrál Maxus EVO 24 hlavní cenu – zlatou medaili veletrhu Boarshow Lodž 2015.
Blahopřejeme !

Technická data:
Délka celková 8,20 m
Délka trupu 7,35 m
Šířka celková 2,55 m
Stojná výška 1,88/1,76 m
Plocha plachet 29 m²
Výška stěžně 9,5 m
Váha 1750 kg
Motor 4 – 6 Hp
Ponor 0,30/1,35 m
Počet kójí 6 + 2
Certifikát CE C

kontakt: yacht.pasat@seznam.cz

foto autor a archiv Northman

Advertisements
Categories: INFORMAČNÍ SERVIS | Vlastnosti: , , , , , , | 1 komentář

Navigace příspěvku

One thought on “MAXUS EVO 24

  1. JirkaN

    Maxus je dost naplachtěná loď, takže tahle bude celkem drsně rychlá. Poláci dělají dobré lodě.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

Vytvořte si zdarma webové stránky nebo blog na WordPress.com.

%d bloggers like this: