La Grace: Přes Francii do Španělska

la_grace_logoPíše Pepa Dvorský:

3.9.2015 čtvrtek

Do Saint Malo jsme přijeli kvůli tomu, že je je tu nádherné historické město, ale překvapila mě koncentrace Tall shipů. Lodě Etoil de Roy a Renard je tu doma, dva další ani neznám a v okolí Belem, „Stavros“ a La Grace. V pozadí hradeb je to dokonalá kulisa pro město. Město je ze všech stran chráněno mohutnými hradbami, po kterých jsme se zdarma prošli a pozorovali proměny přírody mezi přílivem a odlivem. Moře tady mizí a přibývá rychlostí 3,5cm za minutu. Šli jsme se projít po pevnostech, ale než jsme došli za odlivu k té poslední, už bylo na cestě 40cm moře. Ještě chvíli váhat, tak bychom tam zůstali na 11 hodin uvězněni.

Po lodi lítá chřipka. Důsledkem je bolest hlavy, horečka, průjem a u někoho i zvraceni. Každý den v posledních dnech to skolilo jednoho. Dnešek vyšel na mě. Naštěstí na to pomáhají léky, ale preventivně jsem zakázal chlapům se líbat!
Marinu jsme dostali s velkou slevou, jen za 50EUR. V 22:24hod., s velkou vodou odplouváme. Nejdříve mezi mělčinami a pak na západ. Do Brestu to máme 144NM.

4.9.2015 pátek

Cesta na motor rychle ubíhá, i když proud buď škodí, nebo pomáhá, ale přitom vytváří velké vlny. Dopoledne taháme podélné plachty. Fouká 15kn ze severozápadu. Dobrý jachting je z toho ale až večer. Těsně po západu slunce házíme kotvu před městečkem Camarot sur mer. Je tady krásně, ale už to tu známe a tak na břeh ani nejdem. Noc na kotvě je klidná, bahno dobře drží kotvu.

5.9.2015 sobota

Budíček je tradičně v 7:30 hod. Poté zvedáme kotvy a na motor doplouváme do Brestu. V marině Chateau máme domluvené stání zdarma. Uklízíme a balíme kluky. Byla to zase super plavba se skvělejma lidma. Jsem moc rád.

Velkou radost mi dnes udělal 3,5metrový delfín co tu žije. Drbal se od lana lodí v přístavu i ruce některých šťastlivců. No náramná legrace pro děti i dospělé. Prý byl kdysi nemocný a lidi mu tady pomohli. Dnes je tu doma a to je moc dobře.

6.9.2015 neděle

Na palubě máme novou partu a tak nás 14 statečných (13 Čechů a 1 Američan) v 00:00hod. s odlivem odplouvá na oceán na cestu přes Biskajský záliv. Počasí má být příznivé, tak doufáme, že to vydrží. Prvních 100NM uteklo jako voda. Loď pluje pod plnými plachtami kolem 4kn. Je krásný slunečný den. Každý se baví tím, co ho baví. Někdo si čte knížky, někdo kouká na filmy a jiný jen lenoší. Já vyrazil na ryby. Kolem lodi občas propluje stádo delfínů ale ryba ani záběr. Na noc stahuju prut.

7.9.2015 pondělí

Nad ránem stahujeme brámy, protože loď už jde stabilně přes 6kn. Síla větru ale nepřesahuje 17kn. Svítí slunce, fouká vítr a kolem lodi plavou velryby. Během dopoledne jsme jich napočítali 5ks. Začalo to už u snídaně. Kuchař se tím náramně bavil. Seděl na palubě, kouřil a v pravidelných intervalech řval „velryba!“ A my běhali ven a dovnitř a ven a dovnitř jako o rozcvičce. Ten pohled na do vzduchu chrlící vodu a ohromná těla převalující se ve vodě stál ale pokaždé za to. Chyba byla jen, že jsem schoval ty pruty!

Je večer. Opět měním kurz trochu k západu. Tak jak se stáčí vítr, tak se stáčíme my. La Grace letí po vlnách 6-7 uzlů. Už dlouho jsme se tak nádherně nesvezli. Při západu slunce proletělo vzduchem kolem lodi stádo delfínů. Ke Španělsku zbývá už jen necelých 100NM. Byl to prostě neskutečný den.

8.9.2015 úterý
Přesto že tuhle plavbu nikdo nezvrací, tedy neodpadl, není nás mnoho. Máme totiž hodně hostů, takže družstva na řízení lodi jsou jen dvoučlenná. S plachtami ale není tentokráte vůbec žádná práce, takže jen kormidlujeme. V 17:30 hod. házíme kotvu v krásné a chráněné zátoce před pláží u městečka Celeiro, ve Španělsku. Obávaný Biskajský záliv je za námi – bylo to super. Bylo to snadné, ale nenechte se mýlit. Na pátek už je varování na vítr 10°Bf!

Já vím, že mi to nikdo neuvěří, ale kolem lodi naši lidi plavou s velmi přátelským delfínem.

9.9.2015 středa

Delfín s námi zůstal po celou noc – evidentně tu je doma.
Ráno vstáváme, ale obloha je zatažená. Vytahujeme kotvu, což dnes mimochodem byla fakt dřina. Kotva tu super drží, ale to samé dělá bahno na ní! Super pomocníkem se na tu to práci ukázalo požární čerpadlo. Loučíme se s naším delfínem a vydáváme se na plavbu. Dnes je to jen 30NM. Rozdělil jsem dvoudenní cestu do La Coruni na polovinu a máme v plánu jen lenošit. V 15hod. přistáváme v krásné chráněné zátoce u městečka Cedeira. Našli jsme si místo u mola a tváříme se jako rybářská loď! Důvod, proč jsme tady je jasný, chcem si dát v místní vyhlášené restauraci žraločí pochoutku. Jmenuje se to „maraxo“.

Categories: Lodní deník La Grace | Vlastnosti: , , , , , , , , | 1 komentář

Navigace příspěvku

1 thoughts on “La Grace: Přes Francii do Španělska

1. Z.Ondrášek

Takový kousek krásné plavby je vaše odměna za tu dřinu předtím.. Nádherný popis !