15. Janna: Singapur- Langkawi PATÁLIE S MOTOREM ZAČÍNAJÍ

Na dnešní den byla naplánovaná oslava mých narozenin – tedy alespoň do té doby, než jsme po snídani zjistili, že jsme o den napřed a že 1.července je až zítra! Jak sladká je nevědomost a ještě sladší nemuset se starat o to, kolikátého je či jaký den v týdnu.

Tak tedy oslavovat se bude zítra. Plány na spuštění láhve Chardonnay přes palubu za účelem vychlazení byly odsunuty, avšak slavnostní chod

Kuchařčina chlouba

„Pečené lilky plněné cizrnou“ se přes všechny omyly stejně podával, neboť fialové lilky začaly nebezpečně měknout a bylo třeba je sníst. A navíc, i cizrna již byla přes noc namočená a nabubřele vyžadovala kuchařovu pozornost. A tak jsem dnes polovinu dopoledne strávila v kuchyni a připravovala onen honosný pokrm. Jako přílohu jsem navíc vytvořila bramborovou kaši a lilky ozdobila Nestlé smetanou z konzervy, o které jsme toho v naší jachtařské literatuře tolik četli, avšak na Tchaj-wanu ji v žádném obchodě nemají.

Zatímco já jsem pracovala v kuchyni, chudák Péťa se lopotil celé dopoledne s pumpičkou, která ještě včera tak spolehlivě fungovala. Dnes ale ne a ne vypumpovat byť jen kapičku nafty. Poté co Péťa pumpičku rozmontoval, podrobil inspekci a znovu smontoval, leč výsledek stále stejně neuspokojivý, bylo rozhodnuto o nákupu pumpičky nové. Ta malá červená sranda stála téměř sto singapurských dolarů! Znovu jsme do nádrže nalili pár litrů čisté nafty, trochu jsme lodí zamleli, aby se to tam alespoň trochu spláchlo a znova pumpovali. Když i několik dalších přečerpání čiré nafty skončilo vypumpováním nahnědlé močůvky, nadávali jsme oba na motor jako špačci. Nakonec jsem navrhla, abychom vzali vzorek našeho brčálu do

Lilky plněné cizrnou

kanceláře mariňáků a zeptali se jich, co si o tom myslí. Špinavá nádrž znamená spoustu problémů. Navíc do té naší se nedá dostat jinak než přes trubku na tankování o průměru asi jeden palec, což na pořádné vyčištění prostě nestačí.

Zatímco já jsem jela buggy (malým autíčkem jaké jezdí po golfištích, kterým po marině přepravují větší náklady a líné jachtaře) natankovat nový kanystr nafty, Péťa vyzpovídal několik lidí kolem, a když jsem se vrátila s plným kanystrem, přivítal mě s úsměvem: „To je prý normální. Většina lidí má špinavou nádrž, prý máme jen být připravení, že se nám budou častěji ucpávat filtry, než se to pořádně propláchne!“

Vesele jsme se vydali zpět k lodi a zkusili motor napojit na nádrž a spustit ho. Bohužel motor jen párkrát zakašlal a chcípl. Že bychom ho místo na přívod nafty napojili na návrat? I napojili jsme druhou bronzovou trubičku, o které jsme usoudili, že je přívodem a zkusili znovu nastartovat.

Zátiší s naším super sporákem

Opět neúspěch. Péťa foukl do obou trubek, aby zjistil, která je potopená. Že bychom měli v nádrži málo nafty? Po chvíli kontemplování jsem byla vyslána pro další kanystr nafty, tento den již třetí.

Chudáci mariňáci, ti nás musí mít opravdu v lásce! Nevím, zda s námi soucítili, či zda mají permanentní úsměv v popisu práce, nicméně byli-li našimi „meganákupy“ nafty po kanystrech (každý vyžadoval jízdu buggy přes celou marínu až na konec mol, kde je čerpadlo) byť jen trochu iritováni, nedali to na sobě v sebemenším znát.

Když jsem se vrátila ze své mise s novým kanystrem dieselu, zkusili jsme nejprve motor spustit přímo z kanystru tak, jak jsme to praktikovali doposud. K naší oboustranné frustraci ani tentokrát motor nenaskočil. Ba co víc, palivová pumpa očividně nenasála ani kapičku nafty. Co teď? „Že jsme ten motor tenkrát na jaře neprodali!“ mračil se Péťa. Nakonec nám nezbylo než přiznat porážku a zároveň si našimi neúspěchy odůvodnit pozvání Volvo mechaniků na celkovou inspekci. Vedle nové háčkovací kosatky a nového člunu to je další zásadní rána do našeho rozpočtu, nicméně s penězi, které by nám naše polská kamarádka měla Kasia přeposlat z našich účtů na Tchaj-wanu, bychom měli vše zvládnout.

Péťa pumpuje špinavou naftu

Po večeři jsme se šli svlažit a zklidnit do bazénu, odkud nás ale brzy vyhnal chlad a podvečerní přeháňka. Déšť naštěstí brzy ustal, a tak jsme si i dnes ustlali v kokpitu a těšili se na zítřek, kdy si půjdeme vyzvednout další objednané zboží k Jessie, dokoupit šroubky, hadici, konvičku na čaj apod. A navíc, když už mám zítra ty narozeniny, plánujeme zajít do naší oblíbené indické restaurace na večeři následovanou džbánkem piva v nedaleké hospůdce. Lahev Chardonnay jsme se rozhodli uchovat na oslavu našeho vyplutí. Nenecháme si přece nějakým zatracenym motorem zkazit náladu a vyhlídky na celé prázdniny!

 

Další díl: 16. Janna: Singapur- Langkawi JANIČČINY NAROZENINY

Reklamy
Categories: Plavba Singapur - Langkawi 2008, S/Y Janna | Vlastnosti: , , , , | 1 komentář

Navigace příspěvku

One thought on “15. Janna: Singapur- Langkawi PATÁLIE S MOTOREM ZAČÍNAJÍ

  1. Pingback: 14. Janna: Singapur- Langkawi ČIŠTĚNÍ NÁDRŽE « KRÁSA JACHTINGU

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

Vytvořte si zdarma webové stránky nebo blog na WordPress.com.

%d bloggers like this: